Przypomnijmy, że miasto otrzymało na budowę centrów przesiadkowych przy ul. Goethego i Ofiar Katynia unijne dofinansowanie w wysokości ok. 96 mln zł. Całkowita wartość projektu to nieco ponad 119,5 mln zł. Resztę pieniędzy udało się zgromadzić dzięki wykorzystaniu funduszy z Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
W Rokitnicy powstają otwarte perony, parking zewnętrzny, a także obiekt o powierzchni 276 metrów kwadratowych, w którym znajdzie się poczekalnia i działać będą punkty usługowe. Podobnie jak przy Goethego, także tutaj będzie możliwość ładowania pojazdów elektrycznych.
Co się dzieje na placu budowy?
– Zakończyły się już roboty związane ze wnoszeniem konstrukcji obiektu obsługi pasażerskiej. Prowadzone są już prace wewnątrz obiektu związane z wydzieleniem pomieszczeń oraz instalacjami – informuje zabrzański magistrat.
– Prace budowlane objęły także przebudowę sieci na terenie nowego centrum przesiadkowego (kanalizacja deszczowa, instalacja sanitarna, wodociąg, magistrala wodociągowa oraz przekładka sieci gazowych). Równolegle prowadzone są roboty w zakresie drogowym – dodają w Urzędzie Miasta.
Przypomnijmy, że za budowę zabrzańskich centrów przesiadkowych odpowiada konsorcjum firm NDI i NDI Sopot.