Centrum przesiadkowe w tym miejscu będzie posiadać zadaszenie i otwarty, wielopoziomowy garaż. Oczywiście okolica zostanie odpowiednio zagospodarowana - zmieniony będzie układ komunikacyjny, powstanie połączenie z placem Dworcowym i Goethego oraz dodatkowe parkingi i miejsca postojowe.
– Dzięki realizacji inwestycji poprawimy jakość komunikacji oraz przesiadanie się na transport zbiorowy i rowerowy. Wzrośnie również liczba miejsc parkingowych. Inwestycja będzie służyła mieszkańcom Zabrza oraz podniesie poziom bezpieczeństwa. Istotnym efektem realizacji projektu będzie redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza – powiedziała podczas uroczystości prezydent Zabrza, Małgorzata Mańka-Szulik.
Inwestycja, to nie tylko centrum przesiadkowe
Podpisana dzisiaj umowa budowy Centrum Przesiadkowego obejmuje:
- budowę obiektu
- przebudowę i budowę sieci uzbrojenia terenu w zakresie kanalizacji sanitarnej, deszczowej, gazowej, wodociągowej sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych;
- przebudowę instalacji eklektycznych oraz słaboprądowych;
- przebudowę drogi, dojazdów, chodników, placów manewrowych;
- budowę obiektów małej architektury, stojaków ma rowery, ławek, koszy;
- budowę infrastruktury związanej z elektromobilnością;
- budowę ciągów pieszych i ścieżek rowerowych;
- wykonanie aktualizacji projektu docelowej organizacji ruchu wraz z uzyskaniem zatwierdzeń przez odpowiednie organy;
- wykonanie monitoringu wizyjnego;
- wykonanie systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, biletomatów.
Wartość umowy to ponad 54 721 797 zł brutto. Zrealizowana powinna zostać do 30 kwietnia 2023 r. Drugie z planowanych w Zabrzu centrów - powstanie w dzielnicy Rokitnica. Oferta przetargowa opiewała na 18,956 mln zł. Ta inwestycja powstanie przy ulicy Ofiar Katynia i Krakowskiej. Będzie ona składała się z otwartych peronów autobusowych, parkingu zewnętrznego, a także obiektu o powierzchni 276 metrów kwadratowych, mieszczącego poczekalnię i drobne lokale usługowe.