Przypomnijmy, że budowa centrum przesiadkowego przy ulicy Goethego ma opóźnienie. Problemem okazały się trudne warunki geologiczne, co oznaczało konieczność przeprojektowania posadowienia budynku i wzmocnienia podłoża. Teraz jednak zakończyły się już prace przy wznoszeniu konstrukcji.
Koniec prac w październiku?
Obecnie w obiekcie przy Goethego prowadzone są prace nad wewnętrznymi instalacjami – sanitarnymi, elektrycznymi, a także teletechnicznymi.
– Wykonano już znaczną część elewacji klinkierowej oraz szklenie budynku. Wznoszona jest także rampa wjazdowa na parking obiektu. Równolegle prowadzone są roboty drogowe – informuje zabrzański magistrat.
Już wcześniej, bo podczas prac przy drogowej infrastrukturze, przełożono instalacje gazowe, wodne i elektryczne.
Centrum przesiadkowe przy ul. Goethego ma cztery kondygnacje. Na dole znajdować się będą perony komunikacji publicznej, z kolei na drugim i trzecim poziomie zlokalizowane zostaną miejsca parkingowe – w sumie 140. Na samej górze ma powstać ogród – miejsce odpoczynku dla pasażerów czekających na swój autobus. Dodajmy, że inwestycja kosztuje ponad 54,7 mln złotych brutto i powinna się zakończyć do końca października.
Ładowarki dla elektryków
Przy ulicy Ofiar Katynia w Rokitnicy powstaje drugie centrum przesiadkowe.
– Zakończyły się już roboty związane ze wnoszeniem konstrukcji obiektu obsługi pasażerskiej. Prowadzone są już prace wewnątrz obiektu związane z wydzieleniem pomieszczeń oraz instalacjami – informuje UM. – Prace budowlane objęły także przebudowę sieci na terenie nowego centrum przesiadkowego (kanalizacja deszczowa, instalacja sanitarna, wodociąg, magistrala wodociągowa oraz przekładka sieci gazowych). Równolegle prowadzone są roboty w zakresie drogowym.
W Rokitnicy powstaną między innymi otwarte perony, parking zewnętrzny, a także obiekt o powierzchni 276 metrów kwadratowych, w którym znajdzie się poczekalnia i działać będą punkty usługowe. Dodajmy, że w obydwu zabrzańskich centrach przesiadkowych będzie możliwość ładowania pojazdów elektrycznych.
Zabrze otrzymało na obie inwestycje unijne dofinansowanie w wysokości ok. 96 mln zł, zaś całkowita wartość projektu to nieco ponad 119,5 mln zł. Resztę pieniędzy udało się zapewnić dzięki wykorzystaniu funduszy pochodzących z Europejskiego Banku Inwestycyjnego.
Może Cię zainteresować: