Przypomnijmy, że powstający budynek będzie miał cztery kondygnacje. Na pierwszym poziomie będą perony, na drugim i trzecim – miejsca parkingowe (w planach jest w sumie 140 stanowisk). Na samej górze ma natomiast powstać ogród, w którym będzie można odpocząć w oczekiwaniu na autobus. – Dzięki centrum przesiadkowemu zwiększy się dostępność środków transportu dla mieszkańców i gości, podniesie się poziom bezpieczeństwa, a także wzrośnie liczba miejsc parkingowych. Ważnym efektem będzie też redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza – zaznacza Małgorzata Mańka-Szulik, prezydent Zabrza.
W ramach umowy podpisanej z wykonawcą, czyli konsorcjum firm NDI i NDI Sopot, przewidziano nie tylko budowę samego centrum przesiadkowego wraz z infrastrukturą i wyposażeniem. Przebudowana zostanie między innymi sieć uzbrojenia terenu w zakresie kanalizacji sanitarnej, deszczowej, gazowej, wodociągowej, powstaną także sieci elektroenergetyczne i teletechniczne. Przebudowane będą drogi, także dojazdowe, chodniki i place manewrowe oraz ścieżki rowerowe, powstaną obiekty małej architektury czy infrastruktura związana z elektromobilnością. Kontrakt zobowiązuje także do wykonania monitoringu wizyjnego czy systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i biletomatów.
Jak informuje zabrzański magistrat, mimo trudnych warunków geologicznych, a nawet konieczności przeprojektowania posadowienia budynku i wzmocnienia podłoża, od kilku miesięcy prowadzone są prace przy wznoszeniu konstrukcji obiektu. Teraz trwają przygotowania do wykonania ostatniej kondygnacji budynku, zaś do końca maja wyasfaltowana ma zostać pierwsza część ul. Goethego.
Może Cię zainteresować: