Przypomnijmy, że modernizacje torowisk Tramwajów Śląskich SA, w ramach realizacji projektu inwestycyjnego dofinansowanego przez Unię Europejską, na terenie Zabrza jednocześnie prowadzone są prace w trzech miejscach: Mikulczycach, Zaborzu (od granicy z Rudą Śląską do browaru) oraz w centrum, wzdłuż ul. Wolności od ul. Miarki do posesji przy Wolności 203.
– Koordynacja prac na wszystkich trzech zadaniach spowodowała, że wszędzie roboty zmierzają ku końcowi i na wszystkich fragmentach w środę 13 września odbyły się pierwsze jazdy próbne przed wznowieniem ruchu tramwajowego – poinformowała spółka Tramwaje Śląskie. Na wszystkich trzech odcinkach, na których był wstrzymany ruch, od poniedziałku znów jeżdżą tramwaje.
Zmiany w organizacji ruchu tramwajów od poniedziałku 18 września:
- tramwaje linii nr 2 kursują w relacji: Gliwice Zajezdnia – Bytom Plac Sikorskiego;
- tramwaje linii nr 3 będą kursują w relacji: Zabrze Makoszowy Pętla– Zabrze Mikulczyce Pętla;
- tramwaje linii nr 4 kursują na trasie: Gliwice Zajezdnia – Zabrze Zaborze Pętla;
- tramwaje linii nr 5 kursują w relacji: Zabrze Zaborze Pętla – Bytom Plac Sikorskiego;
- Dla linii nr 10 wprowadzono nową trasę przejazdu w relacji: Bytom Plac Sikorskiego – Chorzów Targowisko – Chebzie Pętla – Zabrze Zaborze Pętla.
Prace jeszcze trwają
Inwestycja w Zaborzu zostanie zakończona 20 października. – Przez ostatni miesiąc prowadzone będą prace wykończeniowe i porządkowe przy czynnym ruchu tramwajów. W tym czasie generalny wykonawca ma zgłosić inwestycję do odbioru końcowego – wyjaśniają w Tramwajach Śląskich. Z kolei zasadnicze prace w Mikulczycach zostały już ukończone i wykonawca zgłosił inwestycję do odbioru. Do wykonania pozostają jeszcze ostatnie prace porządkowe.
W centrum Zabrza generalny wykonawca realizuje ostatni fragment inwestycji od skrzyżowania z ul. Miarki do skrzyżowania z ul. gen. de Gaulle’a, gdzie ułożone jest już torowisko w płytach prefabrykowanych. – Teraz, już przy prowadzonym ruchu tramwajów, generalny wykonawca przystąpi do wykonania pozostałych prac, w tym ułożenia warstwy ścieralnej jezdni, a następnie prowadzone będą prace wykończeniowe i porządkowe oraz wprowadzana będę docelowa organizacja ruchu. To już jednak przy toczącym się ruchu tramwajów – informuje spółka Tramwaje Śląskie.