Śródmiejskim odcinkiem DTŚ pojedziemy wiosną 2016
Śródmiejskim fragmentem „średnicówki” przejedziemy wiosną przyszłego roku. Ostatnia część DTŚ jest budowana w śródmieściu Gliwic, w sąsiedztwie ścisłej zabudowy, na terenie z gęstą siecią podziemnego uzbrojenia.
To bardzo skomplikowana inwestycja o wartości około miliarda złotych. Na trasie o długości 5,6 km powstaje 6 kluczowych powiązań z miejskim układem drogowym, mosty i wiadukty, a także prawie 500-metrowy tunel pod ulicami Zwycięstwa i Dworcową.
Postęp prac widać gołym okiem. Można zobaczyć m.in. wloty do tunelu. Wykonano już ściany tunelu i zabetonowano 29 z 41 segmentów stropów. Kontynuowane są wykopy, rozpoczęto także wykonywanie kanalizacji. Jak informuje spółka DTŚ S.A., ulica Zwycięstwa pozostanie zamknięta do listopada. Także do listopada nieprzejezdna ma być ul. Częstochowska. Rozpoczęła się tam budowa nowego wiaduktu wraz z kładką dla pieszych. Kolejnych zmian w organizacji ruchu należy spodziewać się na przełomie kwietnia i maja w dwóch miejscach.
Zamknięta zostanie ul. Sienkiewicza w pobliżu nowego wiaduktu, który już zabetonowano i sprężono. Obecnie kierowcy przejeżdżają przez plac budowy. Musi on zostać w całości udostępniony budowlańcom, bo nadszedł czas na stworzenie docelowego połączenia DTŚ z ul. Sienkiewicza. Aby ułatwić przemieszczanie się w tym rejonie, możliwy będzie przejazd przez ul. Jana Śliwki. Na koniec kwietnia zaplanowano otwarcie ul. Hutniczej na odcinku, który obecnie jest wyłączony z ruchu. W tym rejonie jest przebudowywana kanalizacja deszczowa oraz budowane rondo. Na początku maja oddane zostaną do użytku wiadukt i kładka dla pieszych nad DTŚ pomiędzy ul. Robotniczą i Franciszkańską.
Drogowa Trasa Średnicowa zakończy się na węźle z Drogą Krajową nr 88. W tym miejscu prace są już bardzo zaawansowane, widać prawie gotowe ronda. Pod koniec kwietnia możliwe jest udostępnienie kierowcom połączenia DK 88 z ul. Portową – w kierunku Łabęd. Będzie to jedno z wielu połączeń DTŚ z drogami w Gliwicach – powstanie ich więcej niż w innych miastach. Dzięki temu łatwiej będzie można dotrzeć do „średnicówki” z różnych dzielnic, a także dojechać do wielu ważnych instytucji w Gliwicach, takich jak np. Politechnika Śląska, Centrum Onkologii, sądy, obiekty kulturalne czy sportowe, w tym w przyszłości hala GLIWICE.
Węzeł DTŚ z autostradą A1 powstał na pierwszym – przejezdnym już – odcinku w Gliwicach. Jest największym węzłem na całej trasie wiodącej od Katowic. Znajduje się w sąsiedztwie skrzyżowania z autostradą A4 i umożliwia mieszkańcom Gliwic i innych miast sprawny dojazd do ważnych europejskich szlaków komunikacyjnych. „Średnicówka” łączy Katowice, Chorzów, Świętochłowice, Rudę Śląską, Zabrze, Gliwice. Do stolicy województwa docieramy tą trasą w niespełna pół godziny.