Najważniejsze zmiany związane z prowadzoną od września 2019 roku inwestycją to zwiększenie powierzchni terminalu o 40% z 12,2 tys. m kw. do 17,2 tys. m kw. oraz rozdzielenie poziomami strefy odprawy biletowo-bagażowej i strefy kontroli bezpieczeństwa. Dzięki temu zwiększono liczbę stanowisk odprawy biletowo-bagażowej z 18 do 28.
Powiększono też halę odlotów, teraz znajduje się na trzech poziomach. Z 10 do 16 wzrosła liczba bramek do zapokładowania pasażerów. Nowe „serce” terminalu B, czyli system transportu, kontroli bezpieczeństwa i sortowania bagaży rejestrowanych wyposażono w dwa najnowsze urządzenia kontroli bezpieczeństwa (tomografy), za sprawą których uzyskiwany jest szczegółowy, trójwymiarowy obraz zawartości prześwietlanego bagażu.
Nowa bagażownia to również sorter tackowy (76 tacek) z systemem przechyłu oraz 12 zrzutni bagażowych. Przepustowość systemu to 1 885 sztuk bagaży na godzinę. Wzrost przepustowości terminalu pasażerskiego B z 2 do 4 milionów pasażerów rocznie. Realizacja przedsięwzięcia przyczyniła się również do znacznej poprawy przepustowości całej infrastruktury terminalowej lotniska, na którą składają się terminal pasażerski A (odloty Non-Schengen), B (odloty Schengen) i C (przyloty Schengen i Non-Schengen).
Wraz z końcem inwestycji wzrosła ona z 6 milionów do 8 milionów pasażerów rocznie. Zwiększyła się także powierzchnia wszystkich terminali pasażerskich z 29 tys. m kw. do 34 tys. m kw.