Magazyn jest przygotowany do obsługi towarów typowych dla transportu kolejowego czyli wyrobów przemysłu papierniczego, chemicznego w tym nawozów sztucznych, mebli lub artykułów AGD – mówi Robert Goc, Kierownik Działu Marketingu.Od października 2015 roku przeładunki kontenerów odbywać się będą dwoma suwnicami bramowymi. Łączny koszt rozbudowy terminala to kolejne 50 mln PLN.” Na terenie Śląskiego Centrum Logistyki SA zlokalizowany jest Oddział Celny, działa kilka Agencji Celnych, spedycji samochodowych, biur tłumaczeń, firm transportu samochodowego. Firma związana jest również aliansem z Górnośląskim Towarzystwem Lotniczym SA zarządcą Międzynarodowego Portu Lotniczego Katowice w Pyrzowicach.
Rozbudowa Śląskiego Centrum Logistyki. Umowa podpisana
W środę, 20 maja 2015 roku została zawarta umowa na budowę kolejnej, piątej hali magazynowej klasy A.
Nazwa projektu to: „Rozbudowa Śląskiego Centrum Logistyki SA w Gliwicach - pierwszego multimodalnego hubu w korytarzu transportowym nr 5 łączącym Morze Bałtyckie z Morzem Adriatyckim”.
Magazyn będzie się mieścił na terenie Śląskiego Centrum Logistyki SA w Gliwicach, przy ulicy Portowej 28. Nowoczesna hala o powierzchni 10 000 m² wraz z pomieszczeniami biurowymi, infrastrukturą biurowo – socjalną, techniczną, drogową i torem kolejowym oraz urządzeniami przeładunkowymi jest inwestycją o wartości ok. 25 mln PLN.Przeznaczenie obiektu to składowanie i przeładunki towarów przewożonych transportem szynowym, co znaczy, że magazyn będzie przykładem infrastruktury bimodalnej - dostawy możliwe zarówno transportem samochodowym jaki i kolejowym. Infrastruktura kolejowa umożliwi obsługę pełnych składów pociągów, jaki i grup wagonów. Uzupełnieniem oferty będzie dystrybucja samochodowa towarów do finalnych odbiorców. Termin rozpoczęcia budowy przewidziany jest na wrzesień 2015 roku a oddanie inwestycji na dzień 31 maja roku 2016.