Rozpoczęły się prace nad budową liczącego 493 m długości tunelu w samym centrum miasta.
Wartą 244,5 mln zł umowę na budowę odcinka G1 gliwickiej „średnicówki” podpisano 11 lipca 2012 r. Blisko pięć miesięcy później, 12 grudnia 2012 r. parafowano opiewający na kwotę 700,4 mln zł kontrakt na budowę odcinka G2. Z racji dłuższego okresu realizacji oraz mniejszego skomplikowania, bardziej zaawansowane są prace na pierwszym odcinku trasy, gdzie zrealizowano już 59 proc. pierwotnie zakładanych robót. W tym ukończono przebudowę 600-metrowego odcinka ul. Kujawskiej wraz z rondem na skrzyżowaniu z ul. Błonie.
- Prace przebiegają bardzo sprawnie – mówi Marian Cieślak, Inżynier Kontraktu odcinka G1. Cieszy nas, że w ostatnich dniach października, czyli dwa miesiące przed zakładanym terminem udało się oddać do użytku przebudowany fragment ul. Kujawskiej, która razem z nowym rondem służy już kierowcom w układzie docelowym – dodaje.
W wypadku odcinka G2, biegnącego od ul. Kujawskiej do węzła łączącego ulicę Portową z DK88 obecnie prace zakończono w 22 proc. Najbardziej zaawansowane są roboty związane z przebudową sieci, wykonane w 47 proc. Odcinek G2 jest nie tylko dłuższy od pierwszego fragmentu (długość G1 to 2,8 km, a G2 to 5,6 km), ale także bardziej skomplikowany inżyniersko (na G1 należy zrealizować 5 obiektów inżynierskich, natomiast na G2 jest ich 14).
- Odcinek G2 przechodzi przez mocno zurbanizowane centrum Gliwic. Do naszych zadań należy nie tylko budowa drogi, ale przebudowa wielu sieci wchodzących w kolizje z przebiegiem trasy oraz zapewnienie drożności systemu drogowego w mieście – mówi Marian Hacuś, Prezes Zarządu „DTŚ” S.A. - Główne wyzwanie to budowa tunelu, którego stopień skomplikowania jest porównywalny z tunelem w centrum Katowic – stwierdza.
W ostatnich dniach rozpoczęły się zasadnicze prace nad budową liczącego 493 m długości tunelu w centrum miasta. Obiekt będzie realizowany w technologii ścian szczelinowych.
- Chociaż formalnie nie jesteśmy zaangażowani w proces budowlany to trzymamy rękę na pulsie bardzo regularnie spotykając się z inżynierem kontraktu i wykonawcami. Jeśli jest taka możliwość, to np. w obszarze organizacji ruchu samochodowego lobbujemy wdrożenie rozwiązań możliwie najbardziej przyjaznych dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej – mówi Zygmunt Frankiewicz, prezydent Gliwic.