Piłkarska centrala wysoko oceniła gliwickiego Piasta
PZPN wydał raport dotyczący organizacji i bezpieczeństwa podczas meczów piłkarskich szczebla centralnego w Polsce w sezonie 2014/2015. Piast Gliwice wypadł w tym sprawozdaniu bardzo dobrze, wygrywając w czterech kategoriach!
W raporcie przygotowanym przez PZPN, Piast znalazł się na 11. miejscu pod względem frekwencji. W ubiegłym sezonie na Stadionie przy ulicy Okrzei 20 pojawiło się 87262 widzów, czyli średnio 4593 na mecz.
Piast jest również jednym z trzech najbardziej "gościnnych" klubów w polskiej Ekstraklasie.
W sezonie 2014/2015 gliwiczanie przyjęli 7114 kibiców gości. Dla porównania - Wisła Kraków, która zajęła 2. miejsce - przyjęła tylko o 358 gości więcej.
W czterech kategoriach gliwicki klub nie miał sobie równych. Przede wszystkim, Niebiesko-czerwoni triumfowali w klasyfikacji fair play, w której uwzględniano styl i zachowanie piłkarzy, oficjeli i kibiców. Wzięto pod uwagę również pozytywną grę, ilość kartek, zachowanie wobec przeciwników, sędziego, ale i zachowanie ławki rezerwowych i publiczności. Gliwiczanie triumfowali w tej kategorii gromadząc 7,450 punktów, drugi był Lech Poznań z wynikiem 7,423.
Na stadionie Piasta najlepiej w lidze przygotowane i zarządzane są ciągi komunikacyjne, najwyżej oceniona została praca służb medycznych, ale i praca spikera. Andrzej Sługocki zwyciężył w tej kategorii po raz trzeci z rzędu!
Niebiesko-czerwoni wysoko uplasowali się również w kategoriach obsługi punktów depozytowych, zorganizowania furtek ewakuacji i pracy stewardów.
Warunki oglądania meczów na stadionie Piasta zostały ocenione jako czwarte w Ekstraklasie (ex-equo z Koroną Kielce i Legią Warszawa). Gliwicki klub tuż za podium znalazł się również w ogólnej ocenie organizacji meczów z oceną 5,00 w 6-cio stopniowej skali oceniania.
źródło i foto: piast-gliwice.eu