– Zadanie podzielone zostało na trzy odcinki, rozdzielone fragmentami torowisk przebudowanymi w ostatnim czasie przy okazji prowadzonych prac drogowych. Pierwszy odcinek, który zostanie zmodernizowany, rozpoczyna się przy wjeździe na teren browaru, a kończy za peronem Zaborze Elektrociepłownia, na wysokości ul. Wolności 418. Drugi odcinek rozpoczyna się ok. 150 metrów przed skrzyżowaniem ul. Wolności z ul. Wyciska, na wysokości ul. Wolności 446 i obejmuje tory szlakowe i pętlę Lompy kończąc się ok. 120 metrów za pętlą – informuje zabrzański magistrat.
Klasyczna technologia
– Trzeci odcinek rozpoczyna się na wysokości posesji przy ul. Wolności 518 i biegnie do połączenia ze zmodernizowanym torowiskiem już po stronie Rudy Śląskiej, obejmując przystanek Ruda Śląska Klary. To w sumie ok. 8000 metrów toru pojedynczego, który poza przejazdami drogowymi i przejściami dla pieszych wybudowany zostanie w technologii klasycznej na podkładach strunobetonowych – wyjaśniają urzędnicy.
Inwestycja
jest częścią „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju
infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej
wraz z zakupem taboru tramwajowego” współfinansowanego przez Unię
Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu
Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie UE
2014-2020.
Dwa tory zamiast jednego
Odcinek, który przejdzie modernizację łączy wcześniej przebudowane fragmenty. To ważny szlak komunikacji miejskiej, którym kursują linie nr 1, 4 i 5. Wraz z nowymi pracami zostanie zlikwidowany odcinek jednotorowy w rejonie skrzyżowania z ul. Rymera, gdzie wybudowana zostanie linia dwutorowa.
Prace
mają być prowadzone przy maksymalnym możliwym utrzymaniu ruchu
tramwajowego w „systemie mijankowym” i mają zakończyć się do
końca marca przyszłego roku. Gruntowna modernizacja 4-kilometrowego
odcinka torowiska tramwajowego między centrum Zabrza a granicą z
Rudą Śląską kosztować będzie niemal 40 mln zł.