Od 25 marca br. do odwołania – w związku z sytuacją epidemiczną – niedostępna jest bezpośrednia obsługa klientów w Oddziale ZUS w Zabrzu. Wnioski oraz dokumenty można składać do specjalnej skrzynki na dokumenty – bez osobistego kontaktu z pracownikiem ZUS.
Najbliższe placówki ZUS, w których możliwa jest bezpośrednia obsługa klientów, to: Inspektorat ZUS w Tarnowskich Górach, Biuro Terenowe ZUS w Bytomiu i w Gliwicach oraz Punkt Informacyjny ZUS w Piekarach Śląskich.
ZUS w Zabrzu informuje, że od 25 marca do odwołania zaplanowane badania bezpośrednie przez lekarzy orzeczników nie odbędą się. O ewentualnym nowym terminie badania ubezpieczony zostanie powiadomiony w późniejszym czasie lub sprawa zostanie rozpatrzona na podstawie dostarczonej do ZUS dokumentacji.
Zachęcamy do załatwiania swoich spraw w instytucji za pośrednictwem e-wizyty, bez wychodzenia z domu. Taką wideorozmowę z pracownikiem ZUS można umówić praktycznie z dnia na dzień, są wolne terminy. Zatem rezerwując ją dzisiaj, już następnego dnia możemy porozmawiać online w swojej sprawie z zabrzańskim ekspertem ZUS. Ponadto cały czas jesteśmy dostępni przez internet za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS oraz w kontakcie telefonicznym - mówi Beata Kopczyńska, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego.
Do dyspozycji klientów jest ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.–pt.) w godzinach 7:00–18:00. Pod numerem tel. 22 11 22 111 można otrzymać informacje w zakresie obsługi spraw związanych z Polskim Bonem Turystycznym.
Obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców w ramach Tarczy Antykryzysowej dostępna jest pod nr tel. 22 484 84 84, 732 122 500.
Oddział ZUS w Zabrzu uruchomił dodatkowe numery telefonów do:
• doradcy emerytalnego tel.32 277 89 54
• doradcy płatnika tel. 502 009 841
• doradcy ds. ulg i umorzeń tel. 32 277 86 99
• stanowiska ds. zasiłków tel. 32 277 89 52