– Spośród sześciu złożonych ofert najkorzystniejszą przedstawiła firma Strabag Infrastruktura Południe z Wrocławia. Zaoferowała wykonanie inwestycji za ponad 163 mln zł. Jednocześnie zadeklarowała przedłużenie okresu gwarancji jakości o 5 lat i skrócenie terminu realizacji o 2 miesiące. Jeśli w ciągu najbliższych 10 dni nie wpłyną odwołania od wyboru oferty, będziemy mogli podpisać umowę z wykonawcą – poinformował katowicki oddział GDDKiA.
Inwestycja obejmuje przebudowę 11,8-kilometrowego odcinka DK94, w tym 28 skrzyżowań, budowę (i przebudowę) zatok autobusowych, chodników i ścieżek rowerowych, a także urządzeń bezpieczeństwa ruchu. Co istotne, konstrukcja „krajówki” zostanie wzmocniona do przenoszenia obciążeń do 11,5 tony na oś. Skrzyżowanie DK94 z ulicą Gliwicką w Boniowicach zostanie przebudowane na rondo. Powstaną ponadto dwa miejsca dla do kontroli pojazdów, przebudowane zostaną również obiekty inżynierskie, zjazdy (zarówno publiczne, jak i indywidualne), odwodnienie i oświetlenie.
Przebudowa DK94 między Zabrzem i Pyskowicami ma zakończyć się w ciągu 16 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą, ale do czasu realizacji nie będzie wliczany okres zimowy (od 16 grudnia do 15 marca). Dodajmy, że z przebudowy wyłączone zostały dwa odcinki o łącznej długości niemal 400 metrów, które zostały przebudowane wcześniej, w ramach budowy autostrady A1.
– Przebudowa DK94 ma na celu poprawę bezpieczeństwa i warunków komunikacyjnych oraz poprawę parametrów technicznych drogi. Poprawa klimatu akustycznego zostanie osiągnięta dzięki zastosowaniu cichej nawierzchni. Wykonanie odpowiedniego odwodnienia oraz urządzenia ochrony środowiska ograniczą wpływ drogi na środowisko – podkreślają w GDDKiA.