Pewnie nie raz spotkała was nieprzyjemność zakupienia wadliwego towaru, czy bezzasadnego odrzucenia reklamacji. Kiedy wszystkie zabiegi kończą się porażką, zostaje nam ostatnia deska ratunku.
W takich sprawach o pomoc i radę, możemy zwrócić się do Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Niewiele osób korzysta z takiego rozwiązania i często tracą, nie wiedząc nic o swoich prawach.
Jak powiedziała nam Izabella Leśniewska-Drwięga – gliwicki Miejski Rzecznik Konsumenta – najważniejszym jest, aby do umowy podchodzić z rozsądkiem.
- W poprzednim roku odwiedziło nas około 3,5 tys. gliwiczan. Większość spraw wynikła z nieznajomości umowy podpisanej z przedsiębiorcą. Ludzie nie czytają dokumentów, a musimy pamiętać, że nie wolno szastać swoim podpisem. Często kiedy już podpiszemy taką umowę, to nic więcej nie można zrobić.
Jak dodała Pani rzecznik – wszelkie porady są bezpłatne, a zapytania dotyczące sporów konsumenckich mogą mieć dowolną formę – od osobistego spotkania, po wiadomość z poczty elektronicznej. Warto dodać, że w razie problemu, informacji mogą zasięgać również przedsiębiorcy.
Biuro Rzecznika znajduje się u Urzędzie Miejskim w pokoju 143 na I piętrze. Oczywiście, aby uzyskać pomoc, można również dzwonić pod numer (32)239-11-70.