– Regulamin utrzymania czystości i porządku w Gliwicach zakazuje właścicielom wyprowadzania czworonogów na terenie placu zabaw. Za złamanie tych zasad grozi mandat krany wysokości 500 złotych. W ubiegłym roku podjęliśmy 538 interwencji dotyczących wyprowadzenia psów bez nadzoru. Interweniowaliśmy też w sprawach dotyczących właścicieli psów, którzy nie sprzątali nieczystości po swoich pupilach – mówi Marcin Kuczkowski, rzecznik prasowy Straży Miejskiej w Gliwicach. – Warto pamiętać, że plac zabaw ma służyć przede wszystkim dzieciom. Zabawa musi być bezpieczna. Nie bądźmy więc obojętni – jeśli widzimy biegającego na terenie placu zabaw psa – niezwłocznie zgłaszajmy to dyżurnemu Straży miejskiej pod bezpłatnym numerem alarmowym: 986 – dodaje Kuczkowski.
Miasto wymienia piasek. Rutynowa procedura?
Aż 550 ton nowego, czystego piasku trafi do piaskownic na placach zabaw, którymi administruje Miejski Zarząd Usług Komunalnych. Akcja wymiany piasku już się rozpoczęła.
Na terenie placów zabaw, którymi opiekuje się MZUK, znajduje się ponad 50 piaskownic. Wymiana piasku odbywa się dwa razy w roku – na początku sezonu (w kwietniu) oraz w trakcie wakacji (w lipcu). Stary piasek jest całkowicie usuwany, a piaskownica jest dezynfekowana przy pomocy specjalnego środka, który jest bezpieczny dla dzieci korzystających z piaskownicy.
Piasek posiada atest – nie tylko świetnie lepi się z niego babki i buduje zamki, ale jest także bezpieczny dla maluchów (nie pyli się, nie ma w nim kamyków). Miejskie place zabaw są codziennie sprzątane. Większość jest ogrodzona, żeby jak najdłużej utrzymać czystość. Ogrodzenie to też częściowa ochrona przed zwierzętami, żeby nie zabrudzały piaskownic.