Latające krowy, Krwiożerczy Królik... Kino AMOK zaprasza
Z okazji 40-lecia realizacji filmu w kinach na całym świecie odbywają się pokazy odnowionej, uzupełnionej o specjalny wstęp Pythonów, wersji filmu Terry'ego Gilliama i Terry'ego Jonesa MONTY PYTHON I ŚWIĘTY GRAAL. Kino AMOK Gliwice zaprasza 13 listopada 2015 r. (piątek), o godzinie 20.00
MONTY PYTHON I ŚWIĘTY GRAAL Wlk.Brytania 1975 (91’) r. Terry Gilliam i Terry Jones, wyk. Graham Chapman, John Cleese, Eric Idle, Terry Gilliam, Terry Jones, Michael Palin .
Właśnie mijają 4 dekady od premiery kultowej komedii o królu Arturze i jego towarzyszach. Pierwszy pełnometrażowy film grupy Monty Python powstał dzięki finansowemu wsparciu muzyków z Led Zeppelin i Pink Floyd oraz Eltona Johna, a ograniczenia budżetowe sprzyjały twórczej fantazji autorów. Teraz zobaczymy jego odnowioną wersję, a gratką dla stęsknionych fanów będzie specjalne wprowadzenie do filmu, przygotowane przez Terry’ego Jonesa, Terry’ego Gilliama, Michaela Palina, Erica Idle’a i Johna Cleese’a oraz niepowtarzalna możliwość wspólnego zaśpiewania trzech pythonowych piosenek.
Jest rok 932. Król Artur jeździ po wioskach, miastach i zamkach, by znaleźć dzielnych wojowników, którzy do niego dołączą i zostaną Rycerzami Okrągłego Stołu. Poszukiwania obfitują w przygody, ale w końcu Arturowi udaje się namówić pięciu rycerzy, aby mu towarzyszyli. Król pragnie dotrzeć z nimi do zamku Camelot. Niespodziewanie przemawia do niego sam Bóg i zleca mu inną misję – odszukanie świętego Graala. Podczas wyprawy kompania zmierzy się z licznymi niebezpieczeństwami, jak francuscy szydercy, rycerze, którzy mówią "Ni", latające krowy czy Krwiożerczy Królik.
O realizacji:
Dwaj reżyserzy po krótkim okresie wchodzenia sobie w drogę podzielili funkcje: pierwszy zajął się stroną wizualną i pracą kamery, drugi pracował z aktorami. Punkt wyjścia był jednak wspólny: obaj byli wielbicielami średniowiecza, obu zależało na realistycznej oprawie, na tle której absurdalne dialogi stawały się bardziej wyraziste. Zafascynowani byli wówczas twórczością Waleriana Borowczyka i Pier Paolo Pasoliniego, co znalazło odbicie w dopracowanej, chropawej scenografii i epickiej konstrukcji filmu. Wyćwiczona w animacji papierowych figur dbałość Gilliama o detale dała się aktorom we znaki (na przykład gdy uparcie przesuwał ich w kadrze tak długo, aż refleksy na hełmach odbijały się pod właściwym kątem). Być może dlatego, stając po drugiej stronie kamery, poniósł w tym filmie śmierć aż cztery razy.
Ceny biletów:
22 zł (normalne); 18 zł (ulgowe)