Przypomnijmy, że kosztująca ponad 54,7 mln złotych brutto inwestycja na Goethego jest opóźniona. Powodem były trudne warunki geologiczne, które oznaczały konieczność przeprojektowania posadowienia budynku i wzmocnienia podłoża. Teraz jednak prace powoli dobiegają końca. Kilka miesięcy temu mówiło się, że obiekt będzie gotowy w październiku, ale ostatecznie termin znów przesunięto – o kilka tygodni.
Centrum
przesiadkowe na ul. Goethego ma cztery kondygnacje. Na pierwszym
poziomie funkcjonować będą perony, na drugim i trzecim znajdą się
natomiast miejsca parkingowe – w planach jest w sumie 140
stanowisk. A na samej górze – ogród, w którym będzie można
odpocząć w oczekiwaniu na autobus.
Co
istotne, w ramach umowy podpisanej z wykonawcą, czyli konsorcjum
firm NDI i NDI Sopot, przewidziano nie tylko budowę samego centrum
przesiadkowego wraz z infrastrukturą i wyposażeniem. Chodzi między
innymi o sieć uzbrojenia terenu w zakresie kanalizacji sanitarnej,
deszczowej, gazowej, wodociągowej, a także sieci
elektroenergetyczne i teletechniczne. Umowa dotyczyła ponadto dróg,
również dojazdowych, chodników i placów manewrowych i ścieżek
rowerowych.
Przy
centrum przesiadkowym korzystać będzie można z obiektów małej
architektury, a także infrastruktury przeznaczonej dla
elektromobilności. Działać tu będzie monitoring, system
Dynamicznej Informacji Pasażerskiej i biletomaty.