Prace polegające na zabudowie materacy odciążających za przyczółkami oraz robotami ziemnymi związanymi z zasypkami przyczółków mają umożliwić ustawienie dźwigu ważącego ok. 350 ton do montażu ok. 32-tonowych belek za przyczółkiem od strony Gliwic. – Montaż belek nastąpi z początkiem września 2023 roku. Termin został wstępnie uzgodniony z zarządcą linii kolejowych nr 672 i 141 tj. PKP PLK ZLK w Tarnowskich Górach, zgodnie z obowiązującym regulaminem ze 105 dniowym wyprzedzeniem. Planowane zakończenie robót budowlanych i oddanie wiaduktu do ruchu nastąpi do 30 listopada br. – poinformował Miejski Zarząd Dróg w Zabrzu
Przypomnijmy, że na początku 2022 roku prace przy przebudowie wiaduktu na ul. Roosevelta zostały wstrzymane na wiele miesięcy z powodu kolizji starych fundamentów przyczółków wiaduktu z torami, którą stwierdzono dopiero podczas prac rozbiórkowych. Jak się okazało, brakowało dokumentacji archiwalnej obiektu z lat 60. i 70. Prace zostały wznowione we wrześniu zeszłego roku – po pozyskaniu wszystkich niezbędnych uzgodnień i zgody na zamknięcia torów od zarządcy, PKP PLK SA. W styczniu tego roku rozpoczęły się natomiast prace związane między innymi z rozbiórką starego fundamentu i stworzeniem przyczółka od strony Gliwic. Z kolei w marcu Miejski Zarząd Dróg w Zabrzu informował, że zakończyły się prace zbrojarskie nowego przyczółka, kontynuowano ponadto betonowanie fundamentu pod nowy przyczółek.
Już w maju prace weszły w kolejny etap: odtwarzania toru kolejowego od strony Gliwic i przywracania ruchu pociągów. Dodajmy, że inwestycja kosztuje około 14 milionów złotych.