Próba hamulcowa w każdym pociągu KŚ
Zgadza się! W każdym pojeździe eksploatowanym przez Koleje Śląskie, minimum co 24 godziny wykonywana jest szczegółowa próba hamulca. Jak można się słusznie domyślać, jej głównym zadaniem jest potwierdzenie prawidłowości działania hamulców w pociągu.
Warto
podkreślić, że pojazd, który nie
przeszedłby próby szczegółowej, nie mógłby być eksploatowany.
W „Instrukcji obsługi, utrzymania i eksploatacji hamulców w
pojazdach kolejowych” (tj. w ramach systemu bezpieczeństwa
przewoźnika), szczegółowo opisano niezbędne czynności, jakie
należy wykonać przy kontroli poprawności działania hamulców.
Każdorazowa uproszczona próba hamulca
Co
istotne, stwierdzenie nieprawidłowości w działaniu hamulca jest
równoznaczne z wycofaniem pojazdu z dalszej eksploatacji na czas
jego naprawy. Dodatkowo na stacjach zwrotnych w trakcie eksploatacji
pojazdów, każdorazowo przeprowadza się uproszczoną próbę
hamulca. Dlaczego? Cóż, wykonywanie tych prób za każdym razem,
pozwala potwierdzić prawidłowości działania hamulców w
pojeździe, a także zapewnia bezpieczeństwo wszystkim pasażerom
pociągów Kolei Śląskich.
Kto może przeprowadzić kontrolę?
Dobre pytanie. W wykonywaniu szczegółowej próby hamulca bierze udział maszynista i rewident taboru lub kierownik pociągu. Maszyniście nie wolno uruchomić pociągu, jeśli nie dysponuje dokumentem potwierdzającym wykonanie z wynikiem pozytywnym próby hamulców.
Warto
podkreślić, że na przestrzeni ostatnich lat
nie odnotowano w taborze Kolei Śląskich zgłoszeń dotyczących
zupełnego braku zadziałania hamulca elektropneumatycznego i
pneumatycznego.
Koleje
Śląskie – stawiają na rozwój!
Koleje
Śląskie zapraszają!
WWW
| FACEBOOK
| X