Nowy Opel Astra to prawdziwy skok jakościowy – jest lżejsza, bardziej wydajna, bardziej komfortowa i świetnie się ją prowadzi. Do tego jest oferowana w atrakcyjnej cenie i ma mnóstwo innowacji”– mówi Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland. – Ten samochód ma wszystko, aby zostać przebojem rynkowym! – dodaje Mieczkowski.W październiku Astra V pojawi się na polskim rynku, a na eksport trafi w listopadzie.
Gwiazda z Gliwic. Produkcja rusza we wrześniu
Lżejszy, oszczędniejszy i zwrotniejszy, a jednocześnie oferujący więcej miejsca w środku - taki ma być Opel Astra V, którego produkcja w gliwickiej fabryce Opla rusza pod koniec września br. Nadwozie samochodu jest wyraźnie smuklejsze, a pod maską pracują mocne, a jednocześnie zoptymalizowane pod względem masy i emisji CO2, całkowicie aluminiowe silniki. Dzięki temu nowa Astra jest aż do 200 kilogramów lżejsza od poprzedniczki.
Nowa generacja Astry nie tylko prezentuje się bardziej elegancko i sportowo, ale jest także bardziej kompaktowa. Pięciodrzwiowy hatchback mierzący 4,37 metra długości jest o prawie 5 centymetrów krótszy od poprzednika. Zmniejszyła się też wysokość samochodu (o 2,5 centymetra, do 1,48 metra) oraz jego szerokość (o 0,5 centymetra, do 1,81 metra). Mniejsze wymiary oznaczają również mniejszą masę. Jednocześnie wnętrze stało się przestronniejsze. Dzięki nowo zaprojektowanym lżejszym i bardziej kompaktowym fotelom pasażerowie tylnej kanapy mają o 35 milimetrów więcej miejsca na nogi. Pięciodrzwiowa wersja modelu pod tym względem znacznie wyprzedza konkurencję.