Budowa przedłużenia alei Korfantego: jeden z podwykonawców kończy już swoje prace. „Ostatnim etapem będzie montaż czujników trakcyjnych”

Trwają prace związane z „Budową przedłużenia alei Korfantego na odcinku od skrzyżowania z ulicą Heweliusza do ulicy Brygadzistów w Zabrzu”, której generalnym wykonawcą jest firma Eurovia. Niedawno o postępach swoich prac poinformował jeden z podwykonawców, bytomska Grupa ZIR.

– Jedna z naszych bieżących realizacji dobiega końca. Dotyczy ona kluczowej inwestycji jaką jest przedłużenie alei Korfantego w Zabrzu – informuje Grupa ZIR. – Prace budowalne, które nam powierzono obejmowały wybudowanie sygnalizacji świetlnej na rondzie turbinowym, znajdującym się na skrzyżowaniu Tarnopolskiej i Brygadzistów. Budowę sygnalizacji realizowaliśmy na zlecenie firmy Eurovia.

Jak dalej wyjaśniają w Grupie ZIR: – Naszym zadaniem jako podwykonawcy było wybudowanie sygnalizacji drogowo-tramwajowej wraz z systemem detekcji obejmującym grupy tramwajowe. Z uwagi na to, że torowisko tramwajowe na ul. Tarnopolskiej poprowadzone zostało przez pasy ruchu przeznaczone dla ruchu kołowego, konieczny był montaż sygnalizatorów ostrzegawczych na wysięgnikach i masztach, znajdujących się na obwiedni ronda.

– Wykonane przez nas prace obejmowały między innymi montaż nowego sterownika ITC-3, pętli indukcyjnych w wydzielonym torowisku tramwajowym, a także budowę sygnalizacji świetlnej na wysięgnikach i masztach. Ostatnim etapem naszych prac będzie montaż czujników trakcyjnych ZIR CT-2 – zaznacza wykonawca.

Przypomnijmy, że celem inwestycji pod nazwą „Budowa przedłużenia alei Korfantego na odcinku od skrzyżowania z ulicą Heweliusza do ulicy Brygadzistów w Zabrzu” ma być usprawnienie komunikacji poprzez odciążenie centrum miasta, a także udrożnienie ruchu na osi północ południe. Prace obejmują budowę przedłużenia drogi gminnej wraz z infrastrukturą towarzyszącą (chodniki, ścieżki rowerowe, ekrany akustyczne), odwodnienie układu drogowego, budowę i przebudowę sieci uzbrojenia terenu, a także oświetlenia ulicznego i kanałów technologicznych. Inwestycja kosztuje około 43 milionów złotych.

Przebudowa wiaduktu w ciągu ulicy Roosevelta

Może Cię zainteresować:

Trwa przebudowa wiaduktu na ulicy Roosevelta, w tym tygodniu wraca ruch pociągów. Koniec prac za kilka miesięcy?

Autor: Redakcja

18/05/2023

Kto wybuduje czwartą trybunę Areny Zabrze?

Może Cię zainteresować:

Co z budową czwartej trybuny Areny Zabrze? Jest odwołanie. „Termin wykonania robót pozostaje bez zmian”

Autor: Redakcja

17/05/2023