Władze miasta przedstawiły raport z placu budowy.
Nowe odcinki powstają w imponującym tempie. Szczególne wrażenie robi powstający węzeł drogowy łączący A1 z DTŚ. Obiekt przypominający kształtem koniczynę powinien być gotowy na wiosnę. Do tej pory wykonano nasypy drogowe, roboty fundamentowe mostu, przyczółki i podpory pośredni. Obecnie trwa betonowanie konstrukcji nośnej obiektu. Oczywiście pierwszy odcinek to nie tylko potężny węzeł. W okolicy ul. Wschodniej, Błonie oraz Kujawskiej trwa finalizacja prac związanych z budową wiaduktów. Jak zaznaczają wykonawcy są już gotowe w 90%. Roboty na odcinku G1 powinny dobiec końca jesienią tego roku.
O wiele trudniejsze zadanie mają firmy Eurovia Polska S.A wraz z Bilfinger Infrastructure S.A zajmujące się budową odcinka G2. Ze względu na liczbę obiektów inżynieryjnych oraz skomplikowane prace w Śródmieściu, jego zakończenie planuje się na trzeci kwartał 2015 roku. Budowę znacząco ułatwia łagodna zima, która pozwala na prowadzenie części robót drogowych.
Uwaga! Czekają nas kolejne zmiany w organizacji ruchu.
Postępująca budowa DTŚ wiąże się z powracającymi utrudnieniami dla gliwickich kierowców. W tym roku zmotoryzowani mieszkańcy muszą przygotować się na kolejne utrudnienia. Aktualnie zamknięte są odcinki DK 88, ulic: Portowej, Dubois, Konarskiego i Fredry.
Na koniec marca planowane jest zamknięcie ul. Hutniczej, a na przełomie lipca i sierpnia – po oddaniu do użytku wiaduktu w ciągu DK 88 – ul. Śliwki. W sierpniu, po przywróceniu ruchu na ul. Konarskiego, zamknięta zostanie ul. Częstochowska. Latem można się także spodziewać wyłączenia z ruchu fragmentu ul. Zwycięstwa. Z kolei przez cały czas budowy DTŚ przejezdna będzie ul. Dworcowa.