500 maszyn, 700 pracowników. Ul. Śliwki otwarta!
Wykonawca oddaje do użytku 450-metrowy fragment układu drogowego biegnący ul. Śliwki i Orlickiego. Prace przy jego przebudowie trwały dokładnie rok.
Urząd Miasta prosi kierowców o zwrócenie szczególnej uwagi na oznakowanie nowo otwartych dróg – zostanie przywrócona poprzednia organizacja ruchu. Z ul. Nadrzecznej ruch będzie kierowany tylko w prawą stronę. Analogicznie będzie w przypadku ul. Wybrzeże Armii Krajowej. - Dawna organizacja zostanie przywrócona, a objazd zlikwidowany. Ruch zostanie skierowany na ul. Jana Śliwki, co wpłynie na odciążenie DK 88. Docelowo ul. Śliwki będzie skomunikowana z DTŚ za pomocą czterech łącznic tworzących węzeł drogowy – wyjaśnia Maciej Tomczak, inżynier kontraktu DTŚ na odcinku G2.
Jak informuje Urząd w ciągu ul. Jana Śliwki, nad Kłodnicą powstał most o długości 27 m. Biegną nim dwie jezdnie o szerokości 11,5 m oraz 8 m. Jedną pojedziemy w stronę ul. Toszeckiej, drugą - do centrum miasta. Wzdłuż mostu położono też chodnik o szerokości 2,7 m i zainstalowano oświetlenie. Roboty w tym rejonie poprzedziły prace przedzbrojeniowe – przebudowano sieć kanalizacyjną, wodociągową, gazową, elektroenergetyczną oraz teletechniczną.
Prace na budowie odcinka G2 Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach są zaawansowane w 90%. Kolejnym etapem inwestycji będzie oddanie do użytku fragmentu ul. Bohaterów Getta Warszawskiego, nowego ronda u zbiegu ul. Franciszkańskiej, Jagiellońskiej i Hutniczej, ul. Dubois, Fredry i Częstochowskiej. Zakończenie wszystkich prac budowlano-montażowych zaplanowano na koniec 2015 r. Śródmiejskim fragmentem „średnicówki" przejedziemy wiosną przyszłego roku, po zakończeniu przeglądów i odbiorów.